Wine Jockey

over druiven, decibels en delicatessen

Archive for September 3rd, 2009

Waar eet jij dit weekend (11): Het Geheim

leave a comment »

Vrouwen of mannen met een plan, ik hou er wel van. In Kessel-Lo valt culinair niet zoveel te beleven, dacht een jongvolwassen vrouw en opende een zaak op het marktplein. Het Geheim valt op door een grasgroene gevel, een kleur die niet echt uitnodigt om te eten. Eet-en praatcafé staat er op de website, dus ik vermoed een pretentieloze aanpak en hopelijk klassieke, maar goed gemaakte gerechten.

Bijna alle tafels in de tuin achteraan zitten vol en dat is niet evident als je pas drie weken open bent. Misschien veel Facebook-vriendjes? Soit. De bierkaart is zeer uitgebreid in tegenstelling tot de wijn. Slechts 2 soorten wit en rood zijn beschikbaar. Lichte afknapper wat mij betreft. Er staan niet zoveel gerechten op het menu en dat klinkt wel als muziek in de oren. Want een kleine gerechtenkaart betekent meestal verse ingrediënten en een goede bereiding.

Ik koos een penne bolognaise en een salade niçoise -het is tenslotte zomer. De pastasaus was mij nog iets te nat, al zat de smaak wel ok. De niçoise bleek er eentje van een typische brasserie: veel te veel salade, een verloren gelopen bosbes en geen verse tonijn. Ik begrijp dat goede tonijn niet makkelijk te vinden is en zeker niet voor een goede prijs. Maar dan stel ik voor: zet het niet op de kaart.

Conclusie : culinair is dit zeker geen hoogvlieger, maar de prijzen zijn zeer ok en een niet-veeleisende brasserieganger zal hier wel aan zijn trekken komen. Ik kom zeker terug, want het heeft ondanks enkele vloekende interieurelementen toch iets gezelligs. Het sluitingsuur van 21u30 wordt ruim geïnterpreteerd, want wij kregen rond middernacht zonder problemen nog een Vedett voorgeschoteld. Mensen die niet naar de klok kijken in hun zaak, altijd fijn.

Written by winejockey

September 3, 2009 at 10:57 pm